Mi köti össze a KONE szerviztechnikusát Észak-Amerikában, egy fiókvezetőt a Közel-Keleten és egy K+F szakembert a Kunshan-i telephelyünkön Kínában?
A válasz az egyedülálló és erős KONE kultúra, amely meghatározza, hogy 60 000 alkalmazottunk hogyan dolgozik együtt, hogyan látja a világot és hogyan helyezi ügyfeleinket minden tevékenységünk középpontjába. Kultúránk a közös értékekben és a kölcsönös bizalomban gyökerezik, ami elengedhetetlen a világ bizonytalanságai és kihívásai között történő eligazodáshoz, miközben napota félmillió ügyféllel állunk kapcsolatban, és nagyjából egymilliárd embert mozgatunk meg.
2023-ban a Forbes magazin ismét a világ legjobb munkáltatói közé sorolta a KONE-t. Az 55 ország 170 000 alkalmazottja körében végzett idei felmérés alapján a 700 legjobb globális vállalat közé kerültünk.
A Forbes a Statista piackutatóval együttműködve a multinacionális vállalatok és intézmények alkalmazottaitól kért ajánlásokat és visszajelzéseket. A válaszadókat arról kérdezték, hogy ajánlanák-e cégüket családtagjaiknak vagy barátaiknak, és azt kérték, hogy értékeljék munkáltatójukat olyan kritériumok alapján, mint a tehetségfejlesztés, a sokszínűség és a cég által kínált termékre vagy szolgáltatásra való büszkeség.
Különösen büszkék vagyunk erre az elismerésre, és úgy tekintünk rá, mint annak jelére, hogy sikerült elérnünk első stratégiai célunkat, hogy a KONE-t nagyszerű munkahellyé tegyük. Tehetséges és kiváló munkatársaink jelentik számunkra a legnagyobb értéket, és hiszünk abban, hogy a boldog munkavállalók boldog ügyfeleket eredményeznek.
Mi kell tehát a nyerő vállalati kultúra kialakításához?
Mindannyiunknak megvan a maga szerepe
A KONE kultúráját mindannyian magunk teremtjük meg azokkal a dolgokkal, amelyeket ügyfeleink és kollégáink támogatása érdekében teszünk, és mindazzal, amivel inspiráljuk a körülöttünk lévő embereket, és jobbá tesszük a világot.
A KONE több mint 60 országra kiterjedő, sokszínű családjában nem véletlenül alakult ki befogadó kultúra. A KONE-nál a kultúra fejlesztése a 60 000 alkalmazott folyamatos bevonását jelenti, adatgyűjtést a megalapozott döntésekhez és korrekciókhoz, valamint a teljesítmény stratégiai célkitűzéseken alapuló nyomon követését.
A KONE kultúraelemzése feltárta, hogy a munkavállalók elkötelezettségét támogató szokások és magatartásformák közé tartozik a nyitottság és a bizalom, a személyes felelősségvállalás ösztönzése és a munkavállalók által irányított innováció.
A legjobb ötletek akkor születnek, ha erőfeszítéseket teszünk a többiek bevonására, nézeteink megosztására, hibáink megvitatására és az azokból történő tanulására.
A KONE kultúrájának alapja az a törekvés, hogy valóban befogadó legyen, és teret adjon a különbözőségeknek. "A sokszínűség és a befogadás jót tesz az üzletnek" – magyarázza Susanne Skippari, a KONE személyzeti és kommunikációs ügyvezető alelnöke. "Sokkal szélesebb körű gondolkodást, valamint jobb ötletforrást és nézőpontokat eredményez."
Kíváncsinak maradni, tanulni másoktól és gyakrabban megkérdezni, hogy "miért", olyan egyszerű dolgok, amelyeket mindannyian gyakorolhatunk, és amelyek jobb ereményekhez vezethetnek.
"Keményen dolgozunk azon, hogy egy felhatalmazó és befogadó kultúrát építsünk ki a KONE-nál" – mondja Skippari. "Egy befogadó kultúrában az emberek biztonságban érzik magukat, ahol mindenről beszélhetnek, kérdéseket tehetnek fel és elmondhatják véleményüket, és ez segít abban, hogy jobb vállalattá váljunk alkalmazottaink és ügyfeleink számára."
Egy másik fontos összetevő a folyamatos személyes és szakmai fejlődésre való összpontosítás.
Az ügyfelekkel való siker titka
Kultúránk a kulcsa a nagyszerű ügyfélélmény kialakításának, és ez az odafigyeléssel kezdődik. Lehet, hogy jól ismerjük ügyfeleinket, de prioritásaik és nehézségeik még mindig okozhatnak meglepetést.
Ezért mindig azzal kezdjük, hogy megkérjük ügyfeleinket, hogy mondják el, hogyan működik vállalkozásuk, mik a prioritásaik és céljaik. Ez az egyszerű gyakorlat nem csak abban segít, hogy hidat építsünk az ügyfelek prioritásai és a KONE támogatási lehetőségei között, hanem elengedhetetlen ahhoz is, hogy gyorsabban jussunk el az ideális megoldásokhoz.